Нэгж хичээл


НЭГЖ ХИЧЭЭЛИЙН ХӨТӨЛБӨР
Нэгж хичээлийн сэдэв: Компьютерийн сүлжээ, интернэт
Хамрах хүрээ:               11-р анги  
Зорилго:
         Компьютерийн сүлжээний тухай өмнөх ангиудад судалсан ойлголтуудыг бататган  гүнзгийрүүлж, сүлжээний холбох төхөөрөмжүүд болон сүлжээний  программ хангамжийн тухай судална .
Зорилт:
- Компьютерийн сүлжээний өмнөх ойлголтуудыг гүнзгийрүүлэн сүлжээний ангилал, техник хангамжид багтах техник, сүлжээний тоног төхөөрөмжүүдийг ялган таньдаг үүргийг ойлгодог, төхөөрөмжүүдийн ажиллагааны онцлогийг ойлгон, ажиллах зарчмыг судлах
- Компьютерийн сүлжээний программ хангамжийн үүргийг ойлгон, сүлжээгээр харилцах үедээ холболтын үндсэн зарчмуудыг мэддэг, ойлгодог тайлбарлах чадвартай болно.


Агуулга : Нэгж хичээлийн хөтөлбөрийн цагийн үлгэрчилсэн төлөвлөлт

Ээлжит хичээлийн сэдэв
    Суралцахуйн зорилт
    /сурах арга барил/

     Хичээлийн агуулга

Цаг
1
Компьютерийн сүлжээ, сүлжээний төхөөрөмжүүд
-          Компьютерийн сүлжээний зохион байгуулалт, төхөөрөмжүүдийг таних, үүргийг мэдэх
-          Сүлжээний төрөл, хэлбэрийг мэдэх
-          Сүлжээний геометр зохион байгуулалтын талаар мэдэх
- Компьютерийн сүлжээ, сүлжээний зохион байгуулалт (топологи), сүлжээний төрөл (тэгш эрхт, клиент-сервер)-ийн талаар мэдэх.
-          Сүлжээний төхөөрөмжүүд
 (интернэт карт, свич хаб, кабель, шилэн толгой, модем..)- ийг танин мэдэх, үүрэг зориулалт, тэдгээрийн ажиллагааны зарчим.
2
2
Компьютерийн сүлжээний программ хангамж, сүлжээнд мэдээлэл түгээх боломжууд
-      Компьютерийн сүлжээгээр өгөгдөл хэрхэн дамждаг талаар ойлгож мэдэх.
-          Сүлжээгээр мэдээлэл солилцох
-          Нэг сүлжээнд буй нэг компьютерээс нөгөөд хандах, мэдээлэл, төхөөрөмжийг хамтран эзэмших
-          Сүлжээний аюулгүй байдлыг хангах энгийн дүрмийг мэдэх, хэрэгжүүлэх


-  Сүлжээгээр өгөгдөл дамжуулах, сүлжээний орчинд мэдээлэл солилцох.
-          Утасгүй сүлжээнд холбогдоход шаардлагатай төхөөрөмжүүд
-          Сүлжээнд аюулгүй ажиллах.


1
3
Utp кабель, түүнийг ашиглан холболт хийх
Этернет кабелийн утас ашиглан
2 компьютер хооронд нь холбох
Свич компьютер 2 – ыг хооронд нь холбох
-     Сүлжээг холбоход ашиглаж буй техник хангамж , тэдгээрийн үүргийг мэдэж авах,
компьютеруудыг холбогч /кабель / ашиглан дотоод сүлжээнд холбох.
1
4
Бататгал хичээл
-    Сурагчдаар хөгжилтэй лан гэх тоглоомыг тоглуулах
- Баг бүр дотоод сүлжээ байгуулах.
- Компьютерийн сүлжээний техник хангамж, лан холбох , төрөл , сүлжээний холбох
төхөөрөмжүүдийн талаарх өмнө нь олж авсан мэдлэгээ сэргээн бататгах.
1
5
            Нийт цаг
5

Бүлэг сэдвийн хүрээнд сурагчийн эзэмших мэдлэг, чадвар,  хэрэглээ:

Мэдлэг
Чадвар
Хэрэглээ
- Сүлжээний ангилалыг ялгах, ойлгох
- Сүлжээний топологийн тухай ойлгох, ялган тайлбарлах
- Сүлжээний техник хангамжид хамаарах төхөөрөмжүүдийн үүргийг мэддэг , ялган таньдаг үйл ажиллагааны ойлгох
 - Сүлжээний программ хангамжийн орчныг ойлгон , нэрлэж чаддаг, нэршлийн учрыг тайлбарладаг болох.
- Дотоод сүлжээнээс хавтсанд хандах талаар ойлголттой болох.


- Сүлжээний ангилалыг ялган ойлгодог
- Стандарт топологийн одон холболт, цагирган, шугаман холболтыг ялган таних.
- Сүлжээнд холбогдсон эсэхийг хянаж чаддаг
- Сүлжээгээр харилцах ёс зүйг ойлгодог
- Сүлжээний хэрэгслүүдийг ялган таньдаг, үүргийг тайлбарлаж чаддаг
- Сүлжээний программ хангамжийн үүргийг тайлбарлаж чаддаг
- Нэг сүлжээнд буй нэг компьютерээс нөгөөд хандах, мэдээлэл, төхөөрөмжийг хамтран эзэмших

- Компьютерийн сүлжээний орчныг ойлгох нөхөддөө тайлбарлаж өгөх

- Сүлжээнд холбогдсон эсэхийг хянаж чаддаг


- Сүлжээгээр харилцах ёс зүйг ойлгон, хэрэгжүүлдэг

- Хэвлэгч болон бусад төхөөрөмжийг хамтран эзэмших




Агуулгын залгамж холбоо

9 дүгаар анги
10 дугаар анги
11дүгээр анги
      -  Компьютерийн сүлжээ
      - Сүлжээний төхөөрөмжүүд  

      - Дотоод сүлжээнээс хавтсанд хандах
- Сүлжээний техник хангамж ба программ хангамжийн орчин

- Компьютерийн сүлжээний техник хангамж
- Компьютерийн сүлжээний техник хангамж
Сургалтын  орчин
        Материаллаг
Үйлийн
    Сэтгэл зүйн
- Нэгж хичээлийн төлөвлөгө
- Ээлжит хичээлийн төлөвлөгөө
- Үзүүлэн
- Тараах материал
- Техник хэрэгсэл
- Сурагчийн бүтээлийн сан 

- Багаар болон хосоор ажиллах
- Багш сурагчдын хамтын ажиллагаа
- Дасгал даалгаварын сан
- Багшийн чиглүүлэх ажиллагаа

- Багш сурагчдын харилцааны сайн орчин
- Сурах сургах эрмэлзлэл
- Техникийн бүрэн бүтэн байдал
- Лабораторийн болон ангийн эрүүл ахуйн байдал. 


Хичээлийн арга зүй:
- Дагуулан үйлдэх, мэдлэг бүтээх
- Харилцан ярилцах ,  бататгах
- Бүтээлч үйлийн арга, тайлбарлан таниулах, харилцан ярилцах арга эдгээр сургалтын аргуудыг ашиглан ээлжит хичээлийг заана.


Сургалтын хэрэглэгдэхүүн:
- Ээлжит хичээлийн  хөтөлбөр
- Нэгж хичээлийн хөтөлбөр
- 11-р ангийн сурах бичиг, багшийн ном
- Проектор, компьютер
- Үзүүлэн, тараах материал, үнэлгээний материалууд

- Компьютерийн сүлжээний техник хангамжийн хэрэгслүүд: Кабелийн утас, коннектор, сүлжээний бахь, сүлжээний тестер .


Нэгж хичээлийн үнэлгээ:
- Сурагч бүрийг ээлжит хичээл бүр дээр оролцсон байдал болон, багаар ажиллах чадвар зэргийг үнэлэх
- Бүлэг сэдвийн төгсгөлд блүмийн таксономын даалгавараар шалгалт авах.
- Блүмийн таксономын даалгаварын “ үнэлгээний түвшний” даалгавар судалгааг шалгалтын өмнө авсан байх


                                                  Нэгж хичээл боловсруулсан оюутан :  Б.Халиун

No comments:

Post a Comment